Kako ravnati s težavnimi zaposlenimi

V našem podjetju imamo zaposlenega človeka, ki je izjemno uspešen, prodoren, učinkovit pri delu in ambiciozen. Težava pa je, da z njim večina ljudi zelo težko shaja, ker je samosvoj. Ljudje ga dojemajo kot vzvišenega in nedostopnega, poleg tega jim gre na živce. Kaj naj naredi vodstvo v takem primeru? Kako naj vodi takšnega človeka?

Kako ravnati s težavnimi zaposlenimi

Zgoraj opisani primer je samo eden izmed mnogih, ki vodijo v konflikt na delovnem mestu. Do konfliktov med delodajalcem in zaposlenim lahko poleg karakterjih lastnosti pride tudi zaradi dejanj, kakor so:

  • zamujanje na delo,
  • izogibanje delu,
  • zloraba bolniških,
  • vinjenost na delovnem mestu,
  • razkrivanje poslovnih skrivnosti,
  • goljufije,
  • nadlegovanja,
  • izogibanje komunikaciji,
  • konflikti med generacijami.

Neprilagodljivi in nemotivirani sodelavci vnašajo nemir, povzročajo konflikte in negativno vplivajo na celotno ekipo. Toda ni nujno, da so težavni zaposleni hkrati tudi slabi delavci, pravzaprav so lahko uspešni, zagnani in učinkoviti, kako v zgornjem primeru. Glede na karakterne lastnosti, vedenjske vzorce zaposlenih in njihovega odnosa do dela lahko v grobem razvrstimo težavne zaposlene na nekaj tipov (Katherine Crowley, Kathi Elster v Delo s teboj me ubija): zamudnik, izginuli, cinik, pasivni-agresivnež, iskalec pozornosti, prezirljivež, polž, zasvojenec, zmikavt. Kako se soočiti s takšnimi težavnimi zaposlenimi?

Uspešni vodje morajo znati prilagoditi svoj način vodenja glede na različne vrste zaposlenih. Najprej je potrebno razlikovati, ali je zaposleni težaven zgolj v odnosu z vodstvom ali s sodelavci ali z vsemi. Ko ugotovimo širino težave, je naslednji korak pogovor, na katerega se moramo dobro pripraviti. Pri pogovoru poskušamo ugotoviti, kaj so vzroki za takšno vedenje (ločitev, finančne težave, občutek podcenjenosti …) in pokazati razumevanje, če je vzrok za težave utemeljen. Hkrati pa je pomembno, da se s težavnim sodelavcem spoprimete dovolj hitro, drugače bosta slej ko prej trpela tudi delo in počutje pri drugih zaposlenih.

Slabi odnosi na delu so pogosto krivi za naraščanje stresa, izgorelosti in depresije. V takšnih primerih se je smiselno pogovoriti z nekom, ki se spozna na poslovno okolje, na razmere in razmerja v njem, oziroma z nekom, ki ve, o čem govori. Če se težavnost zaposlenega nadaljuje in njegovo vedenje postaja vse bolj moteče tudi za druge zaposlene, je čas, da ukrepamo drugače (disciplinski postopki, premestitve na drugo delovno mesto, odpoved delovnega razmerja …).

Jasna in učinkovita komunikacija je bistvena, še posebej pa takrat, ko se ukvarjate s težavno osebo. Takšni osebi je potrebno izjemno natančno in odločno pojasniti pravila, ki veljajo v podjetju, ter predstaviti tudi posledice kršenja pravilnikov in zakonodaje. Teh predpisov se je nato potrebno zelo strogo držati in sankcije dosledno izvajati, da ohranimo avtoriteto. Tu so ključni tudi interni pravilniki, ki poleg zakonodaje določajo, kakšne pravice in dolžnosti imajo zaposleni ter kako se jih nagrajuje in sankcionira. Če zaposleni natančno vedo, kaj se od njih pričakuje, je tudi odnos z najbolj težavnimi zaposlenimi lažje obvladljiv.

Podjetja, ki imajo težavne zaposlene, niso redka. Številna med njimi ne najdejo pravih, dolgoročnih rešitev, kako se spopasti z težavnimi zaposlenimi in razrešiti konflikt. Tu lahko pomaga naše podjetje, saj že vrsto let svetujemo pri konfliktih med zaposlenimi in vodimo razgovore ter postopke.

VPRAŠAJTE ZA NASVET

Priporočeni nasveti

Vprašajte za nasvet, če ste naleteli na kadrovski problem ali dilemo.

Vprašaj za nasvet Vprašaj za nasvet